نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

افشاردوست: جلسات انتخاب سرمربی نمایشی نیست|والیبال ایران در المپیک بی شانس نخواهد بود

  • کد خبر: ۴۴۲۶۴
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
افشاردوست: جلسات انتخاب سرمربی نمایشی نیست|والیبال ایران در المپیک بی شانس نخواهد بود
محمود افشاردوست عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال معتقد است جلساتی که برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال برگزار می‌شود نمایشی نیست و در نهایت بهترین گزینه برای والیبال ایران انتخاب خواهد شد.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، محمود افشاردوست که در دوره مدیریت قبلی محمدرضا داورزنی به عنوان دبیر فدراسیون فعالیت می‌کرد حالا به عضویت هیات رئیسه فدراسیون والیبال درآمده و در کنار افرادی همچون بهنام محمود، مصطفی کارخانه و ناصر میرفخرایی سعی می‌کنند بهترین تصمیمات را برای والیبال اتخاذ کنند. در حالیکه عده‌ای جلسات هیات رئیسه و کمیته فنی را برای انتخاب سرمربی تیم ملی نمایشی می‌دانند افشاردوست، اما تمام قد از آن دفاع می‌کند و معتقد است که این جلسات با هدف رسیدن به بهترین جمع بندی تشکیل شده و در نهایت هم به سود والیبال تمام خواهد شد. گفت و گوی ما با محمود افشاردوست عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال را در ادامه می‌خوانید.

آقای افشاردوست عده‌ای معتقدند که فدراسیون سرمربی تیم ملی را انتخاب کرده و برگزاری جلسات هیات رئیسه و کمیته فنی حالت نمایشی دارند، نظر شما در این باره چیست؟
من مخالف چنین چیزی هستم آنهم بخاطر اینکه اعضای هیات رئیسه مشخص هستند و همگی از افراد شناخته شده به حساب می‌آیند. ما در هیات رئیسه از وزیر گرفته تا پیشکسوت والیبال بهره می‌بریم، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند به علاوه فریبا محمدیان معاون وزیر بودند، مهرداد هاشمی که سابقه مدیرعاملی باشگاه سایپا را دارد و از مدیران کاربلد به حساب می‌آید، از جماعت والیبالی هم که ناصر میرفخرایی، مصطفی کارخانه، بهنام محمودی و من حضور داریم و به نظرم جمع خوبی را در هیات رئیسه تشکیل داده ایم که هر کدام صاحب رای هستند. این طور نیست که جلسات هیات رئیسه نمایشی باشد بلکه موضوعات مختلف در آن مطرح و بحث می‌شود. هر فردی نظر خودش را بیان می‌کند و در نهایت به یک جمع بندی می‌رسیم و آن را ملاک قرار می‌دهیم. مهمترین رکن هیات رئیسه هم هماهنگی است که در بین اعضای آن دیده می‌شود.

خب کمیته فنی و جلساتی که برای انتخاب سرمربی تشکیل شد را چطور می‌بینید؟
ببینید هیات رئیسه پس از بررسی شرایط به این نتیجه رسید که در حال حاضر صلاح بر به کارگیری مربی خارجی است چراکه والیبال ایران پتانسیل حضور در بین ۴ تیم برتر المپیک را دارد برای همین هم تصمیم گرفتیم کمیته فنی تشکیل شود و در آن از نظر فنی هم این موضوع مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. در این نشست‌ها موضوعات مختلفی مطرح و درباره آن‌ها بحث شد و در نهایت هم به ۵ گزینه برای هدایت تیم ملی رسیدیم. از اینجا به بعد دیگر در دست فدراسیون است که با گزینه‌ها مذاکره بکند یا خیر، به توافق برسد یا نرسد.

اما برخی هم به اعضای این کمیته نقد دارند به فرض مثال گفته شده که چرا یک داور باید درباره سرمربی تیم ملی نظر بدهد...
جواب این نقد و سوال را باید فدراسیون بدهد، چون آن‌ها اعضای کمیته را انتخاب کرده اند، اما آن چیزی که در جلسات مطرح شد این بود که فرهاد شاهمیری از داوران بسیار خوب ماست که در رقابت‌های مهم و بزرگ دنیا حضور داشته و از نزدیک فعالیت مربیان را در رقابت‌های مختلف دیده و با آن‌ها آشناست پس نظر او هم مطمئنا می‌تواند به گرفتن تصمیم بهتر به ما کمک کند. به هر حال شاهمیری هم در المپیک و هم در رقابت‌ها جهانی حضور داشته و کار مربیان را چه به لحاظ فنی و چه اخلاقی و مدیریتی از نزدیک دیده است.

انتخاب خود شما از بین این ۵ گزینه کدام است؟
به نظر من هر ۵ گزینه خوب هستند و باید ببینیم شرایط مذاکره چطور پیش می‌رود، اما نظر شخصی خودم روی آلکنو و لورزنتی است. آلکنو مربی باتجربه‌ای است و سابقه حضور در المپیک و کسب مدال طلا را دارد و از آنجایی که هدف ما هم المپیک است می‌توانیم از تجربیات او استفاده کنیم. آلکنو با بازیکنان قاره‌های مختلف کار کرده و در باشگاه‌های جهان حضور داشته برای همین شناخت خوبی از بازیکنان کشور‌های دیگر دارد به هر حال می‌تواند هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ مدیریتی به تیم ملی ما کمک کند. من فکر می‌کنم مربی ریسک پذیری هم باشد و بتواند معادلات را هم بهم بریزد. لورزنتی نیز تئورسین خوبی است و شاید در رده ملی با بزرگسالان کار نکرده باشد، اما در باشگاهی یکی از مربیان خوب والیبال به حساب می‌آید.

حالا با این شرایط و ذهنیتی که فدراسیون به وجود آورده خیلی از مردم تصور می‌کنند که حضور والیبال ایران در بین ۴ تیم برتر المپیک قطعی است...
نه این درست نیست. حضور در بین ۴ تیم برتر المپیک آرزو و هدف همه ماست، اما رسیدن به آن قطعی نیست. ما کار بسیار سختی در المپیک خواهیم داشت، اگر مرحله مقدماتی را هم با ۳-۲ پیروزی پشت سر بگذاریم در پلی آف به تیم‌هایی می‌خوریم که باتجربه و مدال آور هستند. ۴ تیم آن گروه واقعا قوی اند و شاید ما در برخی از رقابت‌ها آن‌ها را شکست هم داده باشیم، اما این دلیل نمی‌شود که مطمئن باشیم در المپیک هم بر آن‌ها پیروز خواهیم شد، چون همه می‌دانیم شرایط المپیک با همه میدان‌های دیگر متفاوت است. رقابت با تیم‌هایی مثل آمریکا، روسیه یا فرانسه در پلی آف قطعا سخت خواهد بود، اما چیزی که مشخص است این است که ایران بی شانس هم نیست و با تلاش زیاد احتمال دارد که بتوانیم به این آرزو هم دست پیدا کنیم. اگر بازیکنان ما از لحاظ فنی و روحی آماده باشند توانایی شکست بهترین‌های دنیا را هم دارند و برای همین امیدواریم که بتوانیم به این هدف برسیم و فدراسیون هم با تمام قوا می‌خواهد راهی المپیک شود تا والیبال ایران این شانس را از دست ندهد.

در این چند هفته می‌شنویم که بازیکنان تیم‌های مختلف درگیر کرونا شده اند برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را به این شکل درست می‌دانید؟
ببینید منطقی نبود که بخواهیم والیبال را تعطیل کنیم. به هر حال در تمام دنیا شاهد هستیم که با رعایت موارد بهداشتی دارند رقابت‌ها را برگزار می‌کنند منتهی نحوه برگزاری آن دیگر به نظر باشگاه‌ها و فدراسیون برمی گردد. ما در جلسه هماهنگی لیگ برتر حضور نداشتیم و نمی‌دانیم چه گذشته است، اما احتمالا باید نظر خود باشگاه‌ها بر روی برگزاری رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت بوده باشد. به هر حال سلامتی بازیکنان و بقیه افراد مهم‌تر از هر چیز دیگری است و واقعا باید موارد بهداشتی را رعایت کنند تا کمتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار بگیرند.

لژیونر شدن و حضور بازیکنان والیبال ایران در تیم‌های اروپایی را چطور می‌بینید؟
اتفاق بسیار خوبی است، مطمئنا هم به رشد خود بازیکنان و هم به پیشرفت والیبال ایران کمک خواهد شد. من از اول هم می‌گفتم بازیکنان باید از ایران بروند و حضور در لیگ کشور‌های دیگر را هم تجربه کنند، در این صورت زندگی حرفه‌ای را یاد می‌گیرند. بازی کردن در مقابل بازیکنان کشور‌های دیگر به آن‌ها کمک می‌کند که اطلاعات جدیدی به دست بیاورند و از لحاظ فنی حتما بهتر خواهند شد. درباره سعید معروف هم خوشحال شدم که چین اجازه حضور بازیکنان خارجی را داد و امیدوارم او هم زودتر تمرینات خود را استارت بزند. سعید بازیکن حرفه‌ای است و خوب می‌داند که باید در کوران رقابت‌ها حضور داشته باشد تا بتواند در المپیک هم بدرخشد. به هر حال اگر چین هم نشود سعید مشتریان خاص خودش را دارد و از نیم فصل می‌تواند در لیگ ایران هم به میدان رود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->